世界在破晓的瞬间前埋葬于深渊的黑暗

Monday, January 23, 2006

蟑螂与蝴蝶

One of the earliest poems I've written. It remains one of my favorites.


像是天使与魔鬼的邂逅
我遇见了你
在城市的边缘

你劝我放下戒心
走出角落的黑暗
这是美丽的春天
你说自己前世是毛虫

我信了你 于是
展开褐色翅膀我飞向光明
即使眼眸不能承受 我也快乐
与你飞翔 我仿佛升华

美好事物总像飞蛾扑火
飞进迷雾 我开始坠落
生命像火花在眼前逝去

我含着泪终于了解
天堂永远圣洁
而被诅咒的我
只能污秽于地狱

一切都结束了
当春天来临
当我的身躯
落在这城市的一隅
唯一无法释怀
是你不会明白
我的死亡
与春天的关系

1 comment:

Anonymous said...

i have always liked this poem. the juxtaposition suggests strongly of the difference between beauty and ugliness. anyways, thanks for the insights yesterday. at the very least, it made me rethink what being an artist really entails. i simplified too much.