世界在破晓的瞬间前埋葬于深渊的黑暗

Sunday, January 07, 2007

兄妹

词:林夕


对我好对我好好到无路可退
可是我也很想有个人陪
才不愿把你得罪于是那么迂回
一时进一时退保持安全范围
这个阴谋让我好惭愧
享受被爱滋味却不让你想入非非
就让我们虚伪
有感情别浪费
不能相爱的一对
亲爱像两兄妹
爱让我们虚伪
我得到于事无补的安慰
你也得到模仿爱上一个人的机会
残忍也不是慈悲
这样的关系你说多完美
眼看你看著我看得那么暧昧
被爱爱人原来一样可悲
为甚么竟然防备别人给我献媚
不能推不能要要了怕你误会
让我想起曾经爱过谁
我所要的她不给好像小偷一样卑微

============================================================

Was at Eason Chan's 2007 Singapore concert. This was one of the few songs that touched my heart as it brought back a lot of memories. I thought this was one of the best lyrics that Lin Xi has written. Actually I was kind of hoping that Eason would sing 低等动物, but he didn't sing that song. I thought maybe the latter song would have suited me much better, but in retrospect, this was the more fitting song......

No comments: